IKARIE.net3...2...1...Books.czBooks.netCinemascopeTechnologieTexty + cenyIkarioTKMýty

BIMBOS: SEX JAKO BONUS

Statistická čísla hovoří jasně: devadesát šest procent mužské populace se rádo pokochá pohledem na obnažené dámské vnady. Muži jsou pro to schopni udělat cokoliv: před vyhlédnutou dívkou alespoň na chvíli přestat krkat a škrábat se v rozkroku, utrácet své těžce vydřené peníze za erotické služby těžce vydřených slečen, podstoupit oběť nejvyšší (svatbu) či se podívat na nějaký ten film. Ne, tentokrát nemluvíme o vašem oblíbeném hardcore, v němž podávají brilantní výkony Sarah Youngová, Dolly Busterová či veteránka Tereza Orlowská. Máme na mysli normální filmy (tj. filmy, v nichž lidé vystupují oblečení a převážnou část netvoří detaily).
Vykutálení producenti samozřejmě vědí, že rozhodující část publika tvoří muži mezi 17-25 lety a snaží se na filmový pás nacpat co nejvíc toho, po čem divácké bulvy baží. A to jsou dvě věci: násilí a sex. Těmito cukrátky odměňují své diváky především béčkoví tvůrci (pochybujeme, že Ridley Scott obsadil Sigourney Weaverovou do Vetřelce jen kvůli té scéně ve spodním prádle), kteří svými zbraněmi atakují první signální soustavu. Díky nim je to taková pohoda - sjíždět filmy s mozkem přehozeným na volnoběh a nechat se zasypávat echem samopalným dávek a skřípěním drcených brzdových destiček. A co se sexu týče, od toho jsou tady bimbos.
Bimbos je oficiální termín pro dobře vyvinuté dívky, které jsou ve filmu jen proto, aby ukázaly jak dobře jsou vyvinuté. Většina z těchto krasavic prošla tvrdou školou Playboye či Penthouse, mají za sebou pózování na centerfoldech a jsou ověnčeny hrdými tituly Dívka měsíce nebo roku. Častokrát se ve snímcích jenom mihnou a svým velkorážním sex-appealem rozžhaví atmosféru. To je třeba případ Darly Haunové, která coby černovlasá vampírka alespoň na několik pikosekund (během nichž předvadí nemravné věci s nábytkem) dokázala probrat z mrákot diváky břečkoidních Drákulovin nebo Becky LeBeauové, jejíž ňadra se zatřesou v set-upu trashového Ostrova Amazonek těsně před tím, než ji sežere plastikový tyranosaurus. Dívky hrající podobně významné štěky se také hojně vyskytují coby sexuální samaritánky (typická je scéna z Komanda, kdy se Arnold Schwarzenegger probourá zdí přímo do postele ječící a nahé Avy Cadellové) eventuálně ve scénách ze striptýzových barů. Někdy mají však bimbos větší part a v tom případě je přístup k jejím půvabům daleko rafinovanější. Jejich odhalení se koná buďto v rámci konvenčních milostných hrátek (u nemotorných tvůrců vykoupených nudnými námluvami) nebo pod záštitou nesmrtelné, Hitchcockem posvěcené záminky očisty. Je to až zarážející, kolik žen se touží osprchovat zrovna ve chvíli, kdy kolem krouží masový vrah. Zkrátka jakmile si dívka začne pobrukovat, roztáčet kohoutky sprchy a odkládat spodní prádlo, je to příznak nadcházející brutální smrti. Odmítáme však divoké hypotézy o tom, že přehnaná čistota zabíjí - oba známe dívky, které už se myly a několik jich ještě žije. Ale vraťme se do filmových koupelen, jejichž vřeštící obyvatelky známý režisér Brian DePalma uctívá natolik, že jim dává prostor skoro v každém svém hororu (Carrie, Oblečen k zabíjení, Výbuch, Dvojník). Ale ani jemu se nepodařilo přebít multiplexní rojení playmatek v kultovním Souboji se smrtí (produkce známý trashman Jim Wynorski), kdy se postupně osprchuje šest dívek - dokonce i jedna s pískajícími ňadry -, jež se potom převléknou do erotického spodního prádla a jsou zmasakrovány tamějším psychopatem.
Hororový žánr v oblasti bimbos totálně vede, protože poskytuje ideální spojení erotiky s brutalitou - a nic tak člověka nevzruší jako krev stříkající z krásné holky. Samozřejmě i béčková SF a fantasy v tom umí chodit: stačí si všimnout všech těch možných těsných uniforem obepínajících ladná těla "kosmnoutek", o minimalistických kožených bikinách fantasy bojovnic ani nemluvě. Samostatným subžánrem jsou filmy typu "ženská věznice", z něhož jako čestného zástupce uveďme Peklo za mřížemi 2 Lloyda A. Simandla s Janou Švandovou v roli sadistické bachařky.
Dívky specializující na tyto typy rolí jsou samozřejmě předmětem diváckého zbožštění a uznalého studia ze strany kritiků. Dokonce existuje specializovaný prestižní časopis Femme Fatales (vydává ho stejné nakladatelství jako známý filmový SF magazín Cinefantastique), jenž mapuje osudy a kariéry těch nejlepších. Abyste byli v obraze a věděli podle kterých jmen máte volit filmy, hodíme vám na závěr několik jmen z top ligy bimbos.
Pamela Leeová (dříve Andersonová) se po skromném začátku v Kutilu Timovi vyšvihla coby plavčice C. J. v seriálovém hitu Pobřežní hlídka až do postavení sexuálního symbolu devadesátých let, které ji pomohlo k získání titulní role v comicsové adaptaci Barb Wire (na fotografii). O stupeň níž se nachází Julie Strainová (dívka Penthouse roku 1993), která vystupovala v Policajtovi v Beverly Hills III, Nemilosrdné spravedlnosti, Kuffsovi a v Bláznivé střele 33 1/3 dokonce Lesliemu Nielsenovi odebrala semeno. Uhrančivé image Morticie Addamsové a Vampirelly si udržuje hororová moderátorka Elvíra (Cassandra Petersonová), jež se objevila v sobě zasvěcené komedii Elvía, vládkyně temnot, Podrazu II i druhém díle Alana Quatermaina a stala se hlavní postavou vlastní comicsové řady. Favoritkou již zmiňovaného Jima Wynorského je Monique Gabriellová (976 - Evil II: The Astral Factor, Deathstalker II, Návrat muže z bažin), oblíbenkyní jeho souputníka Freda Olena Raye je zase Michelle Bauerová (Ostrov Amazonek, Phantom Empire a kultovní Hollywood Chainsaw Hookers).
Bimbos jsou bohyně vystupující z pěny béčkových filmů, které se vlní na oltářích videopřístrojů. A diváci jim k nohám skládají obětiny v podobě obdivných slin a uchovávají si je v pamětích pro pravidelné středeční seance se svými plochými přítelkyněmi. Je to jasný důkaz toho, že ženy mají v naši společnosti nezastupitelné místo.

Jiří Pavlovský, Štěpán Kopřiva